Πρώτος στο Google

23.03.11

Αναφέρομαι στην έκφραση που χρησιμοποιούν πολλοί άνθρωποι που έχουν ιστοσελίδα ή σκοπεύουν να αποκτήσουν μια στο σύντομο μέλλον. Την ίδια έκφραση χρησιμοποιούν και αρκετοί επαγγελματίες στο χώρο του ίντερνετ. Αφορμή για το ποστ, η είσοδος στην ιστοσελίδα ενός από τους επαγγελματίες που θα σας βγάλουν πρώτους στο google. Σκοπός του ποστ, να αποκτήσετε χρήσιμες, βασικές γνώσεις για τις μηχανές αναζήτησης και τον τρόπο λειτουργίας τους και να βγάλουμε knock-out τον τσαρλατάνο που θα σας βγάλει πρώτο στο Google.

Οι μηχανές αναζήτησης, το Google και το SEO

Συνοπτικά, η μηχανή αναζήτησης (search engine) είναι ένα υπολογιστικό σύστημα που: διαβάζει πολύ γρήγορα το ίντερνετ με παρόμοιο τρόπο με τον browser σας, συλλέγει τις σελίδες και τις οργανώνει ανάλογα με το περιεχόμενο τους, κρίνει ποιες από τις σελίδες στο ευρετήριο ταιριάζουν περισσότερο με τους όρους αναζήτησης που εισάγει ο χρήστης. Αυτή η απλή πρόταση αρκεί για να μας βοηθήσει παρακάτω.

Το Google είναι η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα συγκεντρώνοντας το 97% των αναζητήσεων.

SEO - Search Engine Optimization είναι η κατασκευή της ιστοσελίδας έχοντας στο νου την εύκολη ευρετηριοποίηση της από τις μηχανές αναζήτησης, και η γνωστοποίηση της στο ίντερνετ ώστε να θεωρηθεί σημαντική από τις μηχανές αναζήτησης.

Μύθοι

Μπορώ να κοροϊδέψω το Google; Όχι, μέσα στα εκατομμύρια γραμμές κώδικα που χρειάζονται για να επιτευχθεί η λειτουργία της μηχανής αναζήτησης υπάρχουν μερικές χιλιάδες που προβλέπουν ότι τα πράγματα που δεν βλέπει ο πραγματικός χρήστης όπως πολύ μικρά link ή link καμουφλαρισμένα σαν τελείες ή κείμενο στο ίδιο χρώμα με το φόντο ή link από site αμφίβολης αξιοπιστίας δεν είναι σημαντικά και πιθανώς να επιφέρουν ποινή. Φαντάζομαι ότι πριν από 15 χρόνια κάποιος χρησιμοποίησε επιτυχώς αυτά τα κόλπα, τώρα είναι λίγο αργά.

Πραγματικότητα

Η πραγματικότητα όσον αφορά τη θέση σας στο Google είναι ότι η ιστοσελίδα που έχετε στο μυαλό σας έχει κάποιες προοπτικές που καθορίζονται από τον ανταγωνισμό (σελίδες παρόμοιας θεματολογίας), το περιεχόμενό της και την προσπάθεια προώθησης. Αναλυτικά, για τον ανταγωνισμό, δείτε το vrespraktiki.gr. Η ιστοσελίδα αυτή χωρίς καμία προσπάθεια SEO είναι πρώτη σε όλες τις σχετικές αναζητήσεις και δεν χρειάστηκε ποτέ να πληρώσει διαφήμιση γιατί ήταν η πρώτη που ασχολήθηκε με το θέμα, έχει σωστό όνομα και ανανεώνεται συχνά. Αν θέλετε να φτιάξετε ένα e-shop για να πουλάτε υπολογιστές, με ποιο μαγικό τρόπο πιστεύετε ότι θα βγείτε πάνω από το plaisio ή το e-shop ; Δεύτερο, το περιεχόμενο είναι σημαντικό, αν η σελίδα σας είναι στοχευμένη και έχει πολύ περιεχόμενο αφιερωμένο στο αντικείμενο της, το Google θα σας εμφανίζει σε εκατοντάδες λέξεις σχετικές με το αντικείμενο. Ακόμα και αν δεν είστε στην πρώτη σελίδα, οι επισκέψεις σας θα αυξηθούν σημαντικά. Από την άλλη αν το θέμα και το περιεχόμενο της σελίδας σας είναι πολύ γενικό, πάντα θα σας "νικάει" κάποια ιστοσελίδα εφημερίδας με χιλιάδες ετερόκλητα άρθρα. Τέλος, ένα ισχυρό κριτήριο για να θεωρηθεί η σελίδα σας σημαντική από το Google είναι να υπάρχουν link προς αυτή σε "σημαντικές" σελίδες. Αυτό περιλαμβάνεται στο κομμάτι του seo αλλά εξαρτάται και από τον χρόνο που θα αφιερώσετε μακροπρόθεσμα στην προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Knock-out

Η κατασκευή ιστοσελίδας δεν είναι διαδικασία fast-food. Πρέπει να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη, κάποιον που σας εμπνέει εμπιστοσύνη και διαθέτει τις γνώσεις που απαιτούνται. Από τη στιγμή που κάποιος χωρίς να ξέρει το project σας, σας διαφημίζει ότι θα βγείτε πρώτος στο Google, σας κοροϊδεύει, άρα δεν πρέπει να του έχετε καμία εμπιστοσύνη. Για να δώσω ένα ακόμα παράδειγμα, συνήθως απαριθμεί 7 διαφορετικές μηχανές αναζήτησης στις οποίες θα βγαίνετε πρώτοι, αυτό δεν ισχύει γιατί υποθέτει ότι όλες οι μηχανές δουλεύουν με τους ίδιους αλγόριθμους ενώ στην πραγματικότητα έχουν σημαντικές διαφορές.

Στο άρθρο αυτό δεν θέλησα να δώσω συμβουλές SEO, γιαυτό θα βρείτε αρκετή διαδικτυακή βιβλιογραφία στα αγγλικά, προσπάθησα να ρίξω λίγο φως σε ένα τρικ μάρκετινγκ, που αν το πιστέψετε θα ταλαιπωρηθείτε. Συνήθως όποιος έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και έχει αίσθημα ευθύνης απέναντι στον πελάτη-συνεργάτη και στην επιστήμη του δεν έχει ανάγκη για τέτοια τρικ.